duminică, 17 ianuarie 2010

Salariul minim pe economie

Mi se pare aberant sa fie 6 mil sau cat e acum salariul. Am inteles ca daca ai studii e vreo 8 mil. S-o fi marit? Nu stiu. Dar anul trecut parca asa era. Eu consider ca nu trebuie facuta distinctie. Adica daca eu am studii, pot sa am bani sa imi permit o locuinta cu chirie si unul daca nu are studii, nu are voie sa doarma intre patru pereti? El trebuie sa doarma in boscheti?
Consider ca, avand in vedere preturile din ziua de azi si chiriile la (sa zicem) garsoniere, salariul minim trebuie sa fie de 15 milioane de lei. Iata si de ce:
- chirie garsoniera: intre 200 si 250 de euro, deci sa zicem 225 de euro, adica 9 mil
- intretinere 1,5 mil sa zicem
- lumina 500.000
- cablu/internet 350.000 lei
- telefon fix 500.000 lei
- telefon mobil 1 mil
- abonament ratb 500.000 lei
------------------------------
Total: 13.350.000 lei sunt numai cheltuielile minime. E adevarat ca poti renunta la net sau la telefon mobil, dar traim in secolul XXI, deci ...
Daca mai ramai cu 1.650.000 lei pentru hrana, apa, haine, medicamente s.a. e clar ca 15 mil trebuie sa fie salariul minim pe economie. Deunazi am fost sa cumpar ceva branza, cartofi si lapte si am cheltuit 500.000. Nu am cumparat carne. A fost doar o mica iesire la piata. Si nu am luat cartofi cu sacii. 2 Kg doar.
De ce zic ca si cel cu studii superioare si cel fara studii trebuie sa aibe acelasi minim pe economie? Pentru ca daca nu are 15 mil, nu are cum sa se mute cu chirie si ca atare ajunge boschetar daca parintii lui nu au casa. Si poate ajunge la o varsta la care nu mai poate sta cu parintii. Daca intervine aici o iubita sa aiba si ea 15 mil, situatia se imbunatateste. Bine, intretinerea mai mare, abonamente duble, mancare mai multa, haine mai multe, parfumuri si alte prostii femeiesti :))) dar macar se impart banii de chirie. De-abia cu 30 de mil impreuna pot trai sa iasa si ei la o piesa de teatru sau in club, ca doar sunt tineri.
O sa fie si 15 mil salariul minim pe economie (ca doar inflatia e in floare), dar pana atunci si preturile vor fi triple fata de cum sunt acum, asa ca n-am rezolvat nimic. A, ba da. Doama din imagine si inca una blonda au rezolvat. Multe.

2 comentarii: