vineri, 5 martie 2010

Inchisoarea pe vremea lui Ceausescu

L-am urmarit aseara pe Ciorbea care zicea ca Ion Diaconescu da statul roman in judecata si cere 18 milioane de euro despagubiri pentru ca a facut puscarie (parca 15 ani) pe nedrept pe vremea lui Ceausescu. Toata lumea a sarit sa zica de cei care au facut puscarie pe vremea lui Ceausescu au facut-o pe nedrept. Generalizam? Generalizarea mi se pare mama prostiei. Cum putem noi sa analizam ce s-a intamplat acum 60 de ani? Si de ce toti care au facut puscarie atunci au facut pe nedrept? Chiar toti? Hai sa fim seriosi. In ziua de azi toti care fac puscarie merita temnita? Ma indoiesc. Sunt sigur ca peste 80% din cei intemnitati in orice regim politic merita carcera. A, ca exista si nedreptati, nu contest, dar de la asta pana la generalizare e un pas imens. Din cate am inteles de la Ciorbea cica Diaconescu s-a revoltat impotriva comunistilor care erau la putere in anii '40. Si a fost bagat la zdup impreuna cu altii. Pai daca exista o putere si tu te revolti, nu meriti carcera? Mie nu-mi convine regimul Basescian din ziua de azi pentru ca simt ca m-a saracit financiar, social si chiar moral (poate). Dar ce variante am?
- sa inghit si sa traiesc in regilmul asta;
- sa plec din tara;
- sa ies in Piata Universitatii si sa particip la o lovitura de stat.
Daca aleg varianta 3 si lovitura de stat esueaza si eu sunt bagat la puscarie, mai pot eu pretinde ca fac puscarie pe nedrept? Nu.
Daca era un cetatean care sa respecte legile tarii, Diaconescu nu mai facea puscarie. Dar el a ales sa se revolte.
Dar e clar ca va castiga si va primi daca nu 18 milioane de euro, oricum o suma importanta. Traiasca justitia din Romania si neimplicarea politicului in luarea unei decizii in justitie!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu